Narcisism sau eu în diverse ziare *Curierul ialomițean și Helis

Noaptea muzeelor, un succes la Slobozia

Noaptea muzeelor, un succes la Slobozia! Cea de-a VII-a ediţie a evenimentului a fost marcată de sute de slobozeni care au trecut pragul instituţiilor de cultură! Sâmbătă seara, cele două muzee din municipiul reşedinţă de judeţ, Muzeul Naţional al Agriculturii şi Muzeul Judeţean de Istorie şi-au deschis larg porţile pentru vizitatori, care pe lângă accesul gratuit, au avut parte şi de adevărate lecţii de viaţă.
Programul Noaptea muzeelor îşi propune an de an să atragă atenţia publicului asupra rolului crucial pe care îl joacă muzeele în dezvoltarea societăţii. Pentru a omagia diversitatea culturală, cea mai importantă sărbătoare din an pentru păstrătoarele de colecţii valoroase a mobilizat 60 de muzee din ţară şi 3 mii din Europa. La Slobozia, Muzeul de Istorie s-a alăturat acestui eveniment şi şi-a deschis porţile pentru public timp de 4 ore. În acest interval, vizitatorii au avut parte de o adevărată călătorie în timp prin expoziţia permanentă ,,Evoluţia comunităţilor umane în bazinul Ialomiţei. Omul şi râul”, şi expoziţia temporară ,,Revoluţia mexicană reflectată în 100 de imagini”. Din program nu au lipsit comunicările ştiinţifice şi proiecţiile de film legate de istoria, mediul, oamenii şi tradiţiile judeţului Ialomiţa.
„Este o noapte în care ne reîntâlnim cu istoria, cu monumentele şi amintirile din cele mai vechi timpuri. Am venit la Muzeul de Istorie să îmi cunosc strămoşii şi, astfel, să mă cunosc pe mine însămi”, ne-a mărturisit Florina Voiteanu, eleva în clasa a XII-a la CNMV.
„Este o surpriză, pentru că nu am fost niciodată aici, deşi suntem locuitori ai oraşului. M-am uitat cu atenţie la toate obiectele care refac firul istoriei. M-a impresionat epoca bronzului, uneltele de atunci şi siturile din Ciulniţa”, ne-a spus încântat Ionel, care a venit la muzeu împreună cu soţia şi cu fiica lor de 16 ani.
„Ne interesează istoria, în special istoria judeţului. Am fost mai mult la Muzeul Agriculturii, aici nu am mai venit de doi ani. Şi văd că s-au produs nişte schimbări, care ne impresionează în mod plăcut. Am făcut şi câteva fotografii. Merită văzut tot ce este aici, mai ales de către copii”, ne-a spus un cuplu de pensionari, care privea atent fiecare vitrină.
„Sunt foarte încântat! Dacă anul trecut, în intervalul 20.00-24.00, am înregistrat un număr de 700 de vizitatori, anul acesta, într-o oră de la deschidere, am avut 200 de slobozeni care ne-au trecut pragul, de la cei mici, care fac primii paşi în viaţă, până la pensionari, dornici să mai arunce o privire spre trecut!” a declarat Florin Vlad, director al Muzeului Judeţean de Istorie. Anul acesta, recordul a fost de 800 de vizitatori până la miezul nopţii.
O cifră considerabilă o înregistrează şi Muzeul Naţional al Agriculturii, care şi-a prezentat publicului colecţiile reprezentative. De la motorul cu aburi şi alte utilaje agricole de epocă, vizitatorii au putut afla mai multe de la muzeografi şi despre uneltele agricole confecţionate în gospodăriile rurale, dar şi despre obiecte de uz casnic, mobilier, ceramică şi textile.
„Am 5 ani şi jumătate şi îmi place la Muzeul Agriculturii. Am mai fost cu grupa mea de la grădiniţă şi cu doamna, când am încondeiat ouă. Acum am venit cu mami şi am văzut furcile, plugul şi moara”, ne spune uşor stâlcit o fetiţă care se ascunde după fusta mamei. În replică, mama se arată şi ea impresionată de tot ceea ce a văzut. „Mi se pare totul foarte interesant. Deşi am crescut cu astfel de obiecte în casa bunicilor mei, mă bucur să le revăd. Timpul nu imi permite vizite mai dese, însă acum am venit mai mult pentru fiica mea, căreia să îi povestesc cum era o dată la ţară”, ne-a mărturisit doamna Geană, din Ciulniţa.
Muzeografii celor două muzee îşi aşteaptă zilnic publicul vizitator, dornic să afle mai multe despre istoria locurilor.

Adriana STOICA

http://www.perlea.ro/helis/aparitii/helis_mai_2011.pdf -pagina 9