Comunicare


Bla, bla, bla...b..lllaaaaaa! Un zumzet mirific mă fascinează prin mirobolanta intonație. Nu-i așa ca nu ați înțeles nimic? Cam așa se exprimă unii studenți și din păcate, nu îmi e rușine nici de profesorii universitari. Folosesc cuvinte ce nu aparțin din masa vocabularului pentru ca studenții să fie atât de impresionați de cad pe spate la propriu. E frumos a vorbi, când nimic nu ai a spune/ Înșirând cuvinte goale ce din coadă au să sune. Ce bine ar fi ca toți să-l aprecieze pe Eminescu și să-l aibă mereu aproape, chiar dacă poeziile sale se află într-o carte mică dintr-o poșetă cât un sac. Obișnuim să repetăm ideile sau să folosim neologisme atunci când avem probleme chiar cu acest element esențial vieții sociale: comunicarea. Eu prefer câteodată să tac din gură mâlc când nu sunt sigură pe afirmațiile mele sau când văd că alții prin prostia lor nativă vor să se impună. Vă imaginați desigur, râsul meu interior atunci când remarc opulența cuvintelor. Chiar și eu în postarea aceasta încerc să vă arăt că a spune vorbe fără sens într-un mod academic e „nașpa”. Să revin la stilul meu, totuși. Hai să îi impresionăm pe studenți! Acesta e motto-ul unora dintre profesorii universitari. Bine că mai există oameni cu simțul umorului și cu o experiență mare în a capta interesul unor mucoși cu fițe de apple și fețe adormite la 10 dimineața (și eu semnez prezentă la această categorie). Nu știu cum se face că un profesor care mai dă un exemplu trăznit te scoate din moleșeală și te face să stai treaz mai ceva ca un espresso. Sfat către toți profesorii din univers: fiți carismatici ! Carisma diferențiază un profesor „bun” de unul „rău”. Nu sunt eu capabilă de a pune etichete, dar experiența mi-a arătat că am învățat numai din clasă de la acei profi care te captivau...și nu prin cunoștințele turnate cu forța pe gâtul bieților puișori, ci prin gestică, glume, ajutorul oferit și bineînțeles, predarea prin exemple practice. Da, bine, bine, dar acum nu mai avem nevoie de profesori carismatici care să te facă să adori materia respectivă, doar avem tablă cu touch, le predăm elevilor prin lecții interactive și filmulețe educative. Rahat în ploaie, cam asta e tehnologia în relația profesor-elev! Love is not a gadget! A trecut ceva timp de când am început facultatea și am observat cât de importantă e comunicarea față în față. Deja atunci când un profesor se uită la tine, își aduce aminte că te-a mai văzut și simți în ochii lui că e dornic să te asculte, să înțeleagă nelămurirea ta și să îți ofere un răspuns. De cele mai multe ori, răspunsul e unul la care nu te-ai fi gândit cu mintea ta de hârtie...parcă ar spune: „Totuși sunt ca voi!”